Nieuw-Zeeland of de geboorte van Kiwilien

12 november 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Net zoals in Amerika, heb ik hier ook weer dikwijls in de wildernis gezeten. Geen gsm bereik en al helemaal geen internet. Daarom heeft dus even geduurd alvorens ik mijn verhaaltje kon schrijven.

Ik ben hier nu al bijna vier weken en heb al superveel gezien. Allemaal de moeite!!Prachtige stranden, impressionante bergen, magistrale meren, spuitende geisers, fluogroene vulkanische meren,...Teveel om op te noemen.                             Nieuw-Zeeland is in ieder geval een prachtig land! Al moet je wel bereid zijn om een beetje te wandelen. Wat ik ook gedaan heb, veeeeeel gedaan heb. Tijdens een van deze lange tochten is mijn nieuwe identiteit ontstaan: Kiwilien. Kiwilien is de sportievere, outdoorsy versie van Annelien. Kiwilien draagt ook graag wandelbroeken, spannende joggingbroekjes en stevige wandelschoenen. Ze gaat door rivieren, klimt over rotsen, slaapt in berghutten en heeft al 6 weken geen maskertje, nagellak of wimperkruller meer gezien. Kortom, Kiwilien...

Om een idee te geven wat Kiwilien daar allemaal doet, geef ik nu een kleine (of heeeel lange) demonstratie:

1. Auckland: Lzeuke stad met gezellige bars, winkeltjes en keilekker Aziatische keuken. Letterlijk om de 100 meter is er ofwel een sushi bar, thai, chinees,..of een superhippe koffiebar. Just the way I like it. Hier heb ik dus een beetje gewinkeld, een beetje veel koffiegedronken en een beetje veel keilekker gaan eten. We konden logeren bij Tijs zijn broer en vriendin.

1. Rotorua:Een trip met de familie Inghelbrecht.

Een stadje met een raar en funky geurtje. Als de wind goed zit, kan je op elk moment van de dag je neus ophalen aan de geur van rotte eieren. Waarom daar naartoe gaan? Omdat deze geur betekent dat er overal onder de grond warmwaterbronnen zitten. Weliswaar met zwavel en een geurtje.

Ok, meer tijd heb ik nu niet, dus de rest van het verhaal zal later nog volgen. Snorry enzo, maar heb wel al fototjes van onze avonturen bijgevoegd. Ga maar eens kijken, dan heb je toch een beetje een idee he.

1. Liesbeth Verhulst:
    12 november 2014
    Kiwilien is echt onherkenbaar!